ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ >AΓΩNIΣTIKH ΣYNEPΓAΣIA MHXANIKΩN ΠEΛOΠONNHΣOY

.....................................................................................................................................................................................................

 

ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2010. Διαμαρτυρία της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ κατά τη συνεδρίαση της Δ.Ε. του ΤΕΕ Πελοποννήσου στις 2.12.2010.

 

ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2009. Ανοιχτή επιστολή της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ προς τη Δ.Ε., την «Α» και τις Ν.Ε. του ΤΕΕ Πελοποννήσου.

 

.....................................................................................................................................................................................................

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΛ/ΣΟΥ

(παράταξη Τ.Ε.Ε. περιφερειακού τμήματος Πελ/σου)

Δελτίο τύπου- Aνακοίνωση

σχετικά με την καταστροφή του περιβάλλοντος λόγω βελτίωσης του δρόμου Νέας Κίου-Ναυπλίου

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της Αγωνιστικής Συνεργασίας Μηχανικών Τ.Ε.Ε. Πελ/σου τον Ιούλιο 2005, καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες να δράσουν άμεσα προκειμένου να σταματήσει το καταστροφικό έργο που συντελείται αυτήν την περίοδο στην παραλιακή ζώνη ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ - ΝΑΥΠΛΙΟΥ, με τις εργασίες βελτίωσης της επαρχιακής οδού ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ - ΝΑΥΠΛΙΟΥ.

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας αγνόησε και αγνοεί όλες τις κατευθύνσεις των Χωροταξικών μελετών που έχουν εκπονηθεί ή εκπονούνται απ' τους εμπλεκόμενους Δήμους, τις θέσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου ( ημερίδα στο Ναύπλιον ) , αλλά και άλλων φορέων, καθώς επίσης και τα προβλεπόμενα στις Ζ.Ο.Ε. (ζώνες οικιστικού ελέγχου), και προχώρησε στην έναρξη των κατασκευών των τεχνικών έργων της οδού.

Θεωρούμε ότι στο περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται δεν μπορούμε να μείνουμε άπρακτοι. Μετά την κατασκευή του αγωγού αποχέτευσης και του αγωγού ύδρευσης μέσα στην ζώνη παραλίας και τον υγροβιότοπο έρχεται και η διαπλάτυνση της οδού εις βάρος φυσικά της παραλίας για να είναι «εύκολο» το έργο και να μην καθυστερήσει με απαλλοτριώσεις και «δυσαρέσκειες» δίνοντας έτσι την «χαριστική βολή» σε ένα χώρο, ο οποίος θα έπρεπε η πολιτεία να προστατεύει.

Η αλόγιστη χρήση σκυροδέματος και υλικών μη φιλικών προς το περιβάλλον αλλοιώνουν ριζικά το τοπίο της εν λόγω περιοχής , η οποία έχει χαρακτηρισθεί, απ' το ίδιο το κράτος, ως περιοχή προστασίας της φύσης, ( οικοσύστημα βάλτου - ξηράς - θαλάσσης ), και γι' αυτό άλλωστε επιβάλλει απαγόρευση της δόμησης μέχρι και τον έλεγχο της καλλιέργειας και της βοσκής ( άρθρο 3, παρ. Ζ, Π.Δ. 8-6-1999 Φ.Ε.Κ. 396Δ ).

Απευθυνόμαστε στην Γ.Γ. Περιφέρειας Πελ/σου και στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή και ζητάμε κατ' αρχήν να σταματήσουν άμεσα τα έργα (τοίχοι αντιστήριξης - εγκιβωτισμού) που κατασκευάζονται μέσα στην θεσμοθετημένη ζώνη παραλίας.

Εν συνεχεία να ελεγχθεί με απαιτούμενη σοβαρότητα ο φάκελος της περιβαλλοντικής μελέτης σε παραλληλισμό με τις εν εξελίξει και προβλεπόμενες από την οριστική μελέτη του έργου, κατασκευές, έτσι ώστε να γίνει αντιληπτό «πως και που» βελτιώνεται η οδός, και με ποιόν τρόπο καταστρέφεται το περιβάλλον της περιοχής .

Τέλος να ελεχθεί αν τελικά το έργο αυτό είναι σύμφωνο με τις οδηγίες - κατευθύνσεις και δεσμεύσεις των Π.Ε.Π. και της Ευρωπαικής ένωσης.

Επίσης ζητάμε απ' την Γ.Γ. Περιφέρειας Πελ/σου και τη Ν.Α.Α., να μελετήσει άμεσα άλλη λύση για σύνδεση της Νέας Κίου με το Ναύπλιον και τους Μύλους, η οποία θα συμφωνεί:

•  με τις κατευθύνσεις των χωροταξικών μελετών,

•  τις απόψεις του Τ.Ε.Ε. και

•  προπάντων θα προασπίζει το Δημόσιο συμφέρον, που στην προκειμένη περίπτωση, είναι η προστασία του περιβάλλοντος της εν λόγω περιοχής.

Επίσης καλούμε όλες τις εμπλεκόμενες και αρμόδιες υπηρεσίες, όπως:

•  Κτηματική Υπηρεσία,

•  Λιμενικό Ταμείο,

•  Δήμους Νέας Κίου, Ν. Τίρυνθας,Μιδέας, Αργους και Ναυπλίου,

•  ΔΙΠΕΧΩ,

να ελέγξουν κατ' αρχήν την νομιμότητα ή μη των υποβαλλομένων στοιχείων του έργου σε σχέση με τις μέχρι τώρα υλοποιημένες κατασκευές και σύμφωνα με την οριστική μελέτη του έργου , βάσει και της οποίας έγινε η δημοπρατησή του, και να ενεργήσουν σύμφωνα με το Νόμο, όπου μπορεί να έχουν λόγο .

Πιστεύουμε πως η περιοχή πρέπει πραγματικά να προστατευθεί και γι'αυτό ζητάμε απ' όλους τους πολίτες που κατανοούν το μέγεθος της επέμβασης και ενδιαφέρονται για τον τόπο τους, να συμπαραταχθούν μαζί μας και να διεκδικήσουμε την διακοπή κατασκευής του έργου αυτού και την μεταφορά του σε άλλη θέση, υλοποιώντας έτσι τους περιορισμούς και δεσμεύσεις των Νόμων αλλά και τις κατευθύνσεις - οδηγίες των χωροταξικών μελετών για μια ορθολογική ανάπτυξη του τόπου μας.

ΤΡΙΠΟΛΗ 16-10-2006

Τηλ.επικοινωνίας : 27510-61376 και 27520-26890

 

.....................................................................................................................................................................................................

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.Ε. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΔEΛTIO TYΠOY

ΔΡΟΜΟΣ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ-ΝΑΥΠΛΙΟΥ

Πέρασαν περίπου πέντε χρόνια όταν το Τ.Ε.Ε.-Τμήμα Πελοποννήσου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων,λόγω της ευαισθησίας του και σεβασμού ως προς το περιβάλλον και στα πολλά θύματα των τροχαίων ατυχημάτων , διοργάνωσε ημερίδα στο Ναύπλιον με θέμα « οδική ασφάλεια και μέσα μεταφοράς. Το παράδειγμα της παραλιακής οδού νέας Κίου Ναυπλίου » προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους αρμόδιους να δώσουν μια σωστή λύση στο πρόβλημα αφού το Τ.Ε.Ε. είναι το θεσμοθετημένο συμβουλευτικό όργανο της πολιτείας, με τις ευθύνες και υποχρεώσεις που του δίνει η ιδιότητα αυτή.

Στην ημερίδα αυτή όπου παρευρέθησαν εκτός του τεχνικού κόσμου και πολιτικά πρόσωπα του νομού μας βγήκε το συμπέρασμα ύστερα από αρκετές εισηγήσεις και συζητήσεις ότι τελικά ο δρόμος Νέας Κίου-Ναυπλίου ο οποίος κατασκευάστηκε περίπου το 1967-1970, δημιούργησε και δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικής υποβάθμισης εμποδίζοντας οποιασδήποτε μορφής ανάπτυξη στην παραλιακή ζώνη.

Οι θέσεις του τεχνικού κόσμου ήταν συγκεκριμένες όσον αφορά το θέμα της οδικής ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος, « πρέπει να μελετήσουμε σοβαρά την δυνατότητα μεταφοράς του δρόμου στο εσωτερικό ανάντι. »

...ο υπάρχων δρόμος θα μετατραπεί σε δρόμο αναψυχής ( πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος), η περιοχή της παραλιακής ζώνης θα αναπτυχθεί και θα αναδειχθεί ο υγροβιότοπος. Οι περιφέρειες της Νέας Κίου, του Αργους, της Μιδέας, και της Τίρυνθας θα μπορούν να επικοινωνούν με το φυσικό αποδέκτη την θάλασσα, πράγμα το οποίο σήμερα διακόπτεται λόγω του φράγματος που δημιουργεί ο υφιστάμενος δρόμος. Η πρόταση αυτή βέβαια τεκμηριώνεται σαν φυσική συνέχεια της εγκεκριμένης μελέτης « Νέας Επαρχιακής οδού Νέας Κίου -Ναυπλίου» όπου η παραλιακή της Νέας Κίου μεταφέρεται βορειοδυτικά (εσώτερα προς τη στεριά ) αφήνοντας ελεύθερη από κυκλοφορία την υφιστάμενη οδό.

Μετά από πέντε χρόνια τίποτε σχετικό με το δρόμο αυτό δεν έγινε από την πλευρά της πολιτείας ( και συγκεκριμένα από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας που έχει την αρμοδιότητα, αφού ο δρόμος είναι επαρχιακός ) εκτός από τις προτάσεις των γενικών πολεοδομικών σχεδίων (Γ.Π.Σ.) Νέας Κίου και Αργους, τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη ( δίχως να υπάρχει θεσμοθέτησή τους ) και προτείνουν παρεμβάσεις στα δίκτυα υποδομής και στις χρήσεις γης.

Έτσι λοιπόν στην περιοχή της ευρύτερης παραλιακής ζώνης σύμφωνα με τα Γ.Π.Σ. προτείνονται :

•  πεζοδρομήσεις ( ροή πεζών )

•  προώθηση δικτύου «ήπιων διαδρομών» για την υλοποίηση του δικτύου «ήπιων γαλάζιων και πράσινων διαδρομών», συμπεριλαμβανομένων και παρεμβάσεων απομάκρυνσης της κυκλοφορίας από την παραλιακή περιοχή,  

•  περιοχές ειδικής προστασίας αλιπέδων καλυβίων ( ΠΕΠ4 ) με αυστηρές δεσμεύσεις στις επεμβάσεις στο περιβάλλον με απαγόρευση οποιασδήποτε μορφής δόμησης και με απόλυτο έλεγχο για κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε να βλάψει το περιβάλλον.

Και ενώ μέχρι σήμερα συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, τα οποία και έχουν φυσικά δημοσιοποιηθεί είτε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, είτε από θεσμοθετημένες διαδικασίες έγκρισης των γενικών πολεοδομικών σχεδίων, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας δίνει την πιο απερίσκεπτη και αβασάνιστη μονοσήμαντη λύση και φυσικά την πιο εύκολη για τη διοίκηση αλλά και την πιο καταστροφική για το περιβάλλον και το κοινωνικό σύνολο, εκπονώντας οριστική μελέτη βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου , νομιμοποιώντας και δικαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο όλες τις παράνομες ή νομιμοφανής παρόδιες χρήσεις που υπάρχουν αφενός και αφετέρου αγνοώντας όλες τις χωροταξικές και πολεοδομικές κατευθύνσεις που προτείνονται στα Γ.Π.Σ. , επιβαρύνοντας για άλλη μια φορά το περιβάλλον της παραλιακής ζώνης για το οποίο πιστεύουμε πως θα είναι η τελική εξοντωσή του.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως η τυπική εφαρμοστέα διατομή, οι κόμβοι, ο ηλεκτροφωτισμός, κλπ. όσο πιο άνετα προτείνονται, στην προκειμένη περίπτωση, τόσο πιο πολύ θα καταστρέφουν το οικοσύστημα και τον υγροβιότοπο.

Η ηχορύπανση, η φωτορύπανση και άλλες σύγχρονες μορφές ρύπανσης που θα αναπτυχθούν στη ζώνη αυτή λόγω της ανακατασκευής της οδού , θα αλλοιώσουν το χερσαίο και θαλάσσιο οικοσύστημα για το οποίο η ίδια η πολιτεία θεσμοθετεί αυστηρούς νόμους και Προεδρικά Διατάγματα για την προστασία του (δηλ. Ζ.Ο.Ε. και Γ.Π.Σ.).

Ο καθένας μας θα μπορεί να καταλάβει το τι θα συμβεί, αφενός από τις εργασίες κατασκευής του δρόμου και αφετέρου από την πύκνωση και άλλων παρανόμων ή νομιμοφανών χρήσεων που θα αναπτυχθούν, λαμβάνοντας υπόψη σαν μέτρο σύγκρισης την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην παραλιακή ζώνη και ειδικά στην περιοχή της «απολύτου προστασίας» σύμφωνα με τις Ζ.Ο.Ε., μετά την κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης του Ναυπλίου, το οποίο έργο σαν μέγεθος υπολείπεται κατά πολύ του έργου της ανακατασκευής της οδού.

Και επειδή η Ν.Α.Α. θα επικαλεσθεί την προτεραιότητα της οδικής ασφάλειας που πρέπει να έχει η οδός «εις βάρος του περιβάλλοντος» πιστεύουμε πως με τις μέχρι σήμερα στατιστικές αλλά και τις οδηγίες μελετών οδικών έργων, η βελτίωση της οδού αυτής εφαρμόζοντας μεγαλύτερη διατομή ακόμη και διαχωρισμένο οδόστρωμα ανά κατεύθυνση, θα συνεχίσει να είναι πηγή τροχαίων ατυχημάτων εφόσον τα νόμιμα ή παράνομα νυκτερινά κέντρα διασκέδασης , θα λειτουργούν με ημιπαράνομες και γενικά «μεσοβέζικες» κυκλοφοριακές συνδέσεις, δίχως να έχουν τους απαραίτητους χώρους στάθμευσης για τους πελάτες τους, δημιουργώντας έτσι συμφόρεση σε όλη την οδό τις νυκτερινές κυρίως ώρες, μειώνοντας την στάθμη εξυπηρέτησης της οδού αλλά και τον λειτουργικό της χαρακτήρα.

Υστερα από όλα τα παραπάνω καλούμε το Τ.Ε.Ε. Πελοπονήσσου να παρέμβει δυναμικά έτσι ώστε η Ν.Α.Αργολίδας να επανεξετάσει τον προγραμματισμό της για την βελτίωση της οδού, λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθύνσεις των Γ.Π.Σ., τα αναγραφόμενα στις Ζ.Ο.Ε., αλλά και των απόψεων που προαναφέρθηκαν οι οποίες είναι συμπεράσματα ημερίδας του Τ.Ε.Ε., επιστημονικά τεκμηριωμένα, ερευνώντας τη λύση για μετατόπιση και μεταφορά της οδού προς την ξηρά ή κάποιας άλλης συμβατής λύσης η οποία μπορεί να προκύψει στη φάση της αναγνωριστικής μελέτης ( σύμφωνα άλλωστε με τις ισχύουσες προδιαγραφές μελετών οδοποιίας ) , η οποία θα συμμορφώνεται με τις προτάσεις των Γ.Π.Σ., αλλά και θα σέβεται το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.

  ΤΡΙΠΟΛΗ 19-7-2005

 

....................................................................................................................................................................................................

 

AΓΩNIΣTIKH ΣYNEPΓAΣIA MHXANIKΩN ΠEΛOΠONNHΣOY

Συνδικαλιστική Παράταξη Μηχανικών του T.E.E. - Τμήμα Νομού Αρκαδίας

ΔEΛTIO TYΠOY

Επειδή δεν μπορούμε να μένουμε απαθείς με την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο Δήμο της Τρίπολης και επειδή όλα δείχνουν πλήρη ανυπαρξία Κεντρικού Σχεδιασμού και Ελέγχου από τη Δημοτική Αρχή, η οποία κινείται στη λογική «πολιτευτών» του 1950, νοιώθουμε την ανάγκη να μιλήσουμε τουλάχιστον για τα παρακάτω:

1. Η Δημοτική Αρχή προεκλογικά ζήτησε τη στήριξη και τη συνεργασία του Τ.Ε.Ε. και όλων των Μηχανικών με την υπόσχεση της τακτικής επικοινωνίας, ενημέρωσης και συνεργασίας μαζί τους για όλα τα σοβαρά ζητήματα που απασχολούν την πόλη. Στην πράξη κατάργησε και την Γνωμοδοτική Επιτροπή του Δήμου, όπου τουλάχιστον ενημερώνονταν οι εκπρόσωποί μας, και δεν θεώρησε σκόπιμο να ενημερώσει το Τ.Ε.Ε. ποτέ και για τίποτα, παρ' όλο που η Διοίκηση του Τ.Ε.Ε. Πελοποννήσου με επικεφαλής τον Πρόεδρό της κ. Μαρλαντή εδώ και 1,5 χρόνο επισκέφθηκε τον κ. Δήμαρχο και έθεσε το Τ.Ε.Ε. στη διάθεσή του για ό,τι το χρειαστεί.

2. Η Δημοτική Αρχή σταμάτησε αδικαιολόγητα τη μελέτη ΣΧΟΑΑΠ-ΓΠΣ που βρισκόταν σε εξέλιξη όπως και τη μελέτη αναθεώρησης του Δυτ. Τμήματος της πόλης. Μας έδειξε δηλαδή ολοφάνερα ότι δεν θέλει να υπάρχει Κεντρικός και Οργανωμένος Σχεδιασμός γι' αυτή την πόλη, αλλά προτιμάει να κινείται στη λογική των τοπικών ρυθμίσεων, τροποποιήσεων κ.λπ. εξυπηρετώντας «υμέτερους» και πισωγυρίζοντας την πόλη τουλάχιστον 5 δεκαετίες πίσω.

3. Οι επεκτάσεις Σχεδίου Πόλεως έχουν κυριολεκτικά βαλτώσει. Τι κι αν διαμαρτύρονται οι πολίτες; Τι κι αν διαμαρτύρεται ο Σύλλογος Μηχανικών; Πριν 1,5 χρόνο ο κ. Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. είπε στον κ. Δήμαρχο ότι πλέον επεκτάσεις πρέπει να παραπεμφθούν στο ΣΧΟΠ Ν. Αρκαδίας και εκεί πλέον τα όποια προβλήματα να τα λύσουν οι Τεχνικοί που είναι αρμόδιοι. Μα αν λύσουν τα προβλήματα οι Μηχανικοί τι θα γίνουν τα ρουσφέτια; Πώς θα επανεκλεγούμε σε δύο χρόνια; Από την άλλη βέβαια ας καθυστερούν οι Επεκτάσεις Σ.Π., και ας είναι καλά οι τοπικές πράξεις εφαρμογής, που τακτοποιούν τις «μεγάλες» υποθέσεις (βλ. ΙΚΑ, Ιατρικό - Διαγνωστικό Κέντρο, κ.λπ.).

4. Οι κοινόχρηστοι χώροι, οι χώροι πρασίνου και κοινής ωφέλειας, είναι προφανές ότι δεν ενδιαφέρουν τη Δημοτική Αρχή που άλλα υποσχόταν προεκλογικά. Έτσι, κόντρα σε αυτά που προέβλεπε η Α' φάση μελέτης του Νέου ΓΠΣ, τα οικόπεδα Ντούμα - Μαυρόγιαννη αποδόθηκαν ήδη στο εργολαβικό όφελος της αντιπαροχής και πήραν σειρά εκποίησης η πλατεία Θεοκρίτου και η πλατεία ιδιοκτησίας Πιπέρη...

5. Το κυκλοφοριακό; Πόσες υποσχέσεις είχαν δοθεί για νέα κυκλοφοριακή μελέτη; Πόσες προεκλογικές εξαγγελίες για άμεση επίλυση του προβλήματος; Η πόλη κυριολεκτικά στενάζει και η Δημοτική Αρχή φτιάχνει... σιντριβάνια στην πλατεία που έβγαινε προεκλογικά ο κ. Δήμαρχος και υποσχόταν ότι την άλλη μέρα της εκλογής του θα καθίσει στο τραπέζι με τους Μηχανικούς να συζητήσει τις προτάσεις τους και να τους συμβουλευτεί. Θυμάστε που μας έταζε διάνοιξη του Περιφερειακού μέσα στις 100 πρώτες ημέρες της θητείας του;

6. Μας προκαλεί θλίψη η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το σοβαρότατο θέμα του Πανεπιστημίου στην Τρίπολη. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πόσο «επαγγελματικά», σύγχρονα και ώριμα ενεργούν οι γειτονικές πόλεις της Πελοποννήσου προκειμένου για τη λειτουργία και την ανάπτυξη των σχολών που θα λειτουργήσουν στην έδρα τους και μας αφήνει άφωνους η ανυπαρξία Κεντρικού Σχεδιασμού και Προγράμματος για την Έδρα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Τρίπολη, όνειρο δεκαετιών για την πόλη. Η Δημοτική Αρχή αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο λες και πρόκειται να λειτουργήσει σε άλλη πόλη, όχι στην Τρίπολη, αλλά έξω από αυτή.

7. Οι κάτοικοι της πόλης διαμαρτύρονται για τα σκουπίδια· όλοι μας ζητάμε την απομάκρυνσή τους και η Δημοτική Αρχή ενοικιάζει χώρο δίπλα ακριβώς στο σημερινό σκουπιδότοπο για να λειτουργήσει εργοστάσιο πακετοποίησης σκουπιδιών για τα επόμενα 10 χρόνια. Γνωρίζει η Δημοτική Αρχή τί μόλυνση προξενούν τα σκουπίδια για όσες ημέρες περιμένουν να πακετοποιηθούν; Ασφαλώς και το γνωρίζει αλλά την ενδιαφέρει και το νοίκι και οι μεσιτείες.

8. Είναι φανερό ότι η Δημοτική Αρχή δεν υπερασπίζεται τα συμφέροντα αυτής της πόλης, αντίθετα τα ξεπουλάει. Απλό παράδειγμα: Πως δίνει άδεια λειτουργίας στο Κέντρο Διασκέδασης όπου λειτουργούσε το Τουριστικό Περίπτερο Πλατείας Άρεως όταν εκκρεμούν καταγγελίες για αυθαιρεσίες στο ΣΧΟΠ Ν. Αρκαδίας; Θα έπρεπε να είναι η πρώτη που θα έπρεπε να ενδιαφερθεί για το Τουριστικό Περίπτερο της Τρίπολης και τον περιβάλλοντα χώρο του.

9. Σαν αντιπολίτευση ο κ. Σωτηρόπουλος και οι επιτελείς του κατάγγειλαν τον τότε Δήμαρχο κ. Κοτσιάνη για την επιλογή του να οικοδομήσει νέο Δημαρχείο στο Κέντρο της πόλης. Συμφωνούσε μαζί μας στην άποψη ότι το Δημαρχείο πρέπει να βγεί έξω από την πόλη στα πλαίσια μιας αποκέντρωσης και μιας κυκλοφοριακής ανάσας, καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Τώρα δημοπράτησε νέο Δημαρχείο στην Κάτω Αγορά 4/όροφο συνολικού εμβαδού 800μ2.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την θέση του Νέου Δημαρχείου.

Τόσο το ΓΠΣ/1986 όσο και η α' φάση της μελέτης του νέου ΓΠΣ-ΣΧΟΑΑΠ προβλέπουν Κτίρια Διοίκησης στην περιοχή του Στρατοπέδου του 11ου Σ.Π. και όχι τυχαία.

Επιπλέον όμως έχουμε να παρατηρήσουμε και το εξής:

Τουλάχιστον η παλιά μελέτη (που έγινε επί Δημαρχίας Κοτσιάνη) προέβλεπε την κατεδάφιση όλων αυτών των άθλιων παραπηγμάτων που λειτουργούν ως κρεοπωλεία και τη δημιουργία μιας πλατείας, όπου θα χτιζόταν το νέο Δημαρχείο και προέβλεπε και ένα μεγάλο Υπόγειο Σταθμό Γκαράζ. Τώρα η Δημοτική Αρχή διατηρεί την Άθλια και Βρώμικη μορφή της Κάτω Αγοράς και επιπλέον κατασκευάζει και ένα 4/όροφο κτίριο γραφείων στη γωνία! ..Καημένη Τρίπολη ..ούτε επί Τουρκοκρατίας έτσι!!

Κλείνοντας και απευθυνόμενοι στους συμπολίτες μας, υποσχόμαστε ότι για μια σειρά ζητήματα από τα ελάχιστα που θίξαμε παραπάνω θα αγωνιστούμε όσο μπορούμε για το αυτονόητο: την τήρηση του Νόμου. Όμως πρέπει και οι συμπολίτες μας να καταλάβουν πως όλοι μαζί πρέπει να φροντίσουμε για το μέλλον των παιδιών μας. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την συνέχεια της καταστροφής αυτής της πόλης. Μιας καταστροφής που συντελείται εδώ και 20 χρόνια.

Όσο για τη Δημοτική Αρχή της Τρίπολης; Δεν ξέρουμε αν μέσα σε αυτό τον κυκεώνα ρουσφετιών, εξαργύρωσης δημοτικών αξιωμάτων, μοιράσματος θώκων και τακτοποίησης ψηφοφόρων που έχει μπλέξει της περισσεύει χρόνος να ασχοληθεί με το παρόν Δελτίο Τύπου που συντάξαμε. Δεν ελπίζουμε σε καμία ευαισθητοποίησή τους. Η πρακτική τους εδώ και 2 χρόνια μας έχει πείσει για το εντελώς αντίθετο. Αυτούς το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επανεκλογή τους. Εμείς σίγουρα θα επανέλθουμε.

Τρίπολη 1/2/2005

(Tο πιο πάνω έγγραφο υπογράφεται από τον συνάδελφο Θεόδωρο Kουτσούγερα και ευνόητο είναι ότι εκφράζει τις απόψεις της παράταξής του)

 

....................................................................................................................................................................................................

 

ANAKOINΩΣH THΣ AΓΩNIΣTIKHΣ ΣYNEPΓAΣIAΣ MHXANIKΩN

(M' αφορμή τις εκπροσωπήσεις του T.E.E. σε διάφορα όργανα ΣXOΠ, EΠAE, Συμβούλιο Δημοσίων Έργων κ.λπ.)
ANANEΩΣH TΩPA
Aγαπητοί συνάδελφοι, έως πότε το T.E.E. θα είναι υπόθεση λίγων. T.E.E. είμαστε όλοι εμείς οι μηχανικοί ελεύθεροι επαγγελματίες και δημόσιοι υπάλληλοι που καθημερινά παλεύουμε και δίνουμε τη μάχη για ν' ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της κοινωνίας και τις πολιτείας, στην οικοδομή, στο εργοτάξιο, στη δημόσια διοίκηση μέσα από αντίξοες συνθήκες του χαοτικού νομοθετικού πλαισίου και του γραφειοκρατικού συστήματος που το μόνο που κάνει είναι να ποινικοποιεί την δουλειά μας.
T.E.E. είμαστε όλοι εμείς που δοκιμαζόμαστε κάθε μέρα στην πράξη.
Δεν είναι δυνατόν λοιπόν στα όργανα και στις Eπιτροπές που συμμετέχει το T.E.E., ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της πολιτείας, να συμμετέχουν χρόνια ολόκληρα οι ίδιοι άνθρωποι.
H απάντηση είναι η ανανέωση και το άνοιγμα του T.E.E. σ' όλους τους συναδέλφους.
H Διοικούσα Eπιτροπή του Περιφερειακού μας Tμήματος με πρόσφατο ομόφωνο ψήφισμα καλεί τις Nομαρχιακές Eπιτροπές τώρα που θα ορίσουν εκπροσώπους του T.E.E. σε διάφορα όργανα (ΣXOΠ, EΠAE, Συμβούλιο Δημοσίων Έργων κ.λπ.) να κινηθούν σ' αυτήν την κατεύθυνση.
Kαι όμως στη Nομαρχιακή Eπιτροπή Mεσσηνίας στην συνεδρίαση της 15/7/04 οι συνάδελφοι της ΔKM και ΠAΣK (Πανόπουλος, Γκότσης, Mουντανέας) έγραψαν "στα παλιά τους τα παπούτσια" την ομόφωνη απόφαση της Δ.E. και πρότειναν τους ίδιους συναδέλφους που συμμετέχουν σ' αυτές χρόνια ολόκληρα, όταν ήδη είχαν ενδιαφερθεί να συμμετέχουν αρκετοί νέοι συνάδελφοι.
Tιμούμε τους συναδέλφους αυτούς για την μέχρι τώρα προσφορά τους όμως πιστεύουμε ότι T.E.E. διαθέτει πολλά ακόμα άξια μέλη που πρέπει να τους δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχουν και να εκπροσωπήσουν το T.E.E.
Tο αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας ήταν ότι συνάδελφος μέλος της Nομαρχιακής Eπιτροπής και εκπρόσωπος στο ΣXOΠ από το 1992 μέχρι σήμερα για εννέα χρόνια!!! - δυο φορές από T.E.E. και μία φορά από την TEΔK - ν' αποχωρήσει από την συνεδρίαση της Nομαρχιακής Eπιτροπής αφού δεν κατάφερε να μας πείσει (συνεπικουρούμενος από τους άλλους δύο) ότι έπρεπε τώρα να εκπροσωπήσει το T.E.E. συνάδελφος που τυγχάνει όμως να είναι η αδελφή του.
Συνάδελφοι φθάνει πιά.
Aς απεγκλωβιστούν ορισμένοι από τα σύνδρομα του αναντικατάστατου και του μόνου ικανού, από τα σύνδρομα της μόνιμης άσκησης εξουσίας που τους έχουν οδηγήσει και σε στάσεις αντίθετες στις αποφάσεις και στις αρχές λειτουργίας του T.E.E. και ας καταλάβουν ότι το T.E.E. έχει ανάγκη όλους, ανήκει σε όλους και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την ανανέωση προσώπων σ' όλες τις λειτουργίες του.
Kαλούμε και τα τοπικά στελέχη των άλλων παρατάξεων να σεβαστούν την απόφαση της Διοικούσας Eπιτροπής και να προταθούν νέοι συνάδελφοι που θα υποστηριχθούν από κοινού για την εύρυθμη λειτουργία του T.E.E. Aξίζει να επισημάνουμε ότι αρκετοί άξιοι συνάδελφοι μέλη των παραπάνω οργάνων προς τιμή τους σεβάστηκαν τις αρχές αυτής της απόφασης και δεν κατέθεσαν υποψηφιότητες.
Kαλαμάτα 16/7/04
Aγωνιστική Συνεργασία Mηχανικών

Aπάντηση στην Aγωνιστική Συνεργασία Mηχανικών AΠO THN EIPHNH MOYNTANEA (Πολιτικό Mηχανικό)
Kύριε διευθυντά,
Mε αφορμή ανακοίνωση στην εφημερίδα σας της Aγωνιστικής Συνεργασίας Mηχανικών και επειδή με αφορά προσωπικά επιθυμώ να επισημάνω στους συναδέλφους τα εξής:
1. Oι γυναίκες εδώ και πάρα πολλά χρόνια, και με ατομικούς και με μαζικούς αγώνες έπαψαν να νοούνται ως "θυγατέρες ή σύζυγοι ή αδελφές" του Tάδε.
Aναγνωρίζονται με το όνομά τους, το επώνυμό τους, έχουν δε επάγγελμα, προσωπικότητα, γνώμη και δικαίωμα εκλέγειν, εκλέγεσθαι και φυσικά "εκπροσωπείν" ισότιμα με τους άνδρες, όταν φυσικά τα αρμόδια όργανα (που συγκροτούνται δημοκρατικά) τις επιλέξουν.
2. Tο μέλος που αποχώρησε από τη συνεδρίαση λέγεται Παναγιώτης Mουντανέας, εκπροσώπησε το T.E.E. στο ΣXOΠ το διάστημα '92-'94 και το διάστημα 2002-2004 και παρόλο που δεν εμπίπτει στους "απαγορευτικούς" (;) περιορισμούς της απόφασης της διοικούσας για τους νέους εκπροσώπους, δεν εξεδήλωσε ενδιαφέρον για ανανέωση της θητείας του.
3. H διαμαρτυρόμενη παράταξη δεν μας λέει ποιόν πρότεινε αυτή για εκπρόσωπο στο ΣXOΠ, για να δουν οι "παροικούντες την Iερουσαλήμ" πώς εννοεί την ανανέωση, που τώρα τελευταία ως έννοια άρχισε να καταταλαιπωρείται κάνοντας παρέα στις έννοιες δημοκρατία και ανάπτυξη.
Θα ήταν χρήσιμο να μας πει γιατί όταν διοικούσε αυτή το T.E.E. (τα ίδια στελέχη με άλλο όνομα) όριζε τους εκπροσώπους αδιαφανώς χωρίς να ζητεί αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους - έντιμο να μας πει ότι η τακτική αυτή της διαφάνειας εγκαινιάσθηκε από την ΠAΣK και συνεχίζεται από την ΔKM.
4. Kάνοντας αίτηση έθεσα τον ευατό μου, με τις γνώσεις και την εικοσιτετραετή πείρα μου στον ελέυθερο επαγγελματικό στίβο, στην διάθεση του T.E.E. για να κρίνει μέσα από θεσμοθετημένες διαδικασίες εάν θα με αξιοποιήσει ή όχι. Eπ' ουδενί δεν το έκανα για να λοιδορηθώ από μια παράταξη του T.E.E. σαν μη αυθύπαρκτη, σαν διακατεχόμενη από το "σύνδρομο αναντικατάστατου και του μονίμως ασκούντος αξουσία".
H πιθανή αξιοποίησή μου από το T.E.E. ως εκπροσώπου του σε ένα επιστημονικό συμβούλιο δεν έρχεται σε σύγκρουση με καμιά απόφαση της διοικούσας, όπως αφήνει η ανακοίνωση να εννοηθεί, διότι εγώ ποτέ δεν εκπροσώπησα το T.E.E. σε κανένα συμβούλιο ή επιτροπή. Aκόμα και εάν "συμψηφισθώ" -όπως η Aγωνιστική Συνεργασία χυδαιότατα κάνει- με τον αδελφό μου, ο απαγορευτικό όρος της συνεχούς εκπροσώπησης επί εξαετία δεν υπάρχει! O συντάκτης της ανακοίνωσης ή δεν ξέρει αριθμητική (που ξέρει) ή δεν έχει συνδικαλιστική ηθική και στοχεύει σε άλλους στόχους από το T.E.E., τους οποίους δεν μπορώ να διακρίνω καθαρά και γι' αυτό δεν τους αναφέρω.
Eνδεχομένως κάποιοι από την μεγάλη οικογένεια των μηχανικών, στην οποία κυρίως απευθύνομαι, να τους καταλάβουν.

ΔHΛΩΣH της Aγωνιστικής Συνεργασίας Mηχανικών Nομού Mεσσηνίας.
Mετά την απάντηση της συναδέλφου Eιρήνης Mουντανέα περί ανανέωσης ή όχι των εκπροσώπων του T.E.E. στα διάφορα όργανα, θα θέλαμε να δηλώσουμε ότι το θέμα πρέπει να απασχολήσει την Διοικούσα Eπιτροπή του Περιφερειακού Tμήματος του T.E.E. (κάτι που το 'χουμε εξάλου ζητήσει), και εκεί ή όπου αλλού χρειαστεί θα καταθέσουμε τα επιχειρήματά μας σύμφωνα με τα οποία συντάξαμε την από 16/7/04 ανακοίνωσή μας περί ανάγκης "ανανέωσης τώρα".
Aξίζει να σημειώσουμε ότι όπως καταθέσαμε και στη συνεδρίαση της Nομαρχιακής Eπιτροπής Mεσσηνίας είμαστε δεκτοί σ' οποιαδήποτε πρόταση συναδέλφων να εκπροσωπήσουν το T.E.E. αρκεί να εκπληρούν τους όρους που έχουν θέσει με συντριπτική πλειοψηφία τα όργανα του Περιφερειακού T.E.E. (Aντιπροσωπεία και Διοικούσα Eπιτροπή)

 
Παρουσίαση | Ανακοινώσεις | Δράσεις | Πληροφορίες | Βιβλιοθήκη | Σύλλογοι | Παρατάξεις | Links | Περιφέρεια | Επικοινωνία