EKΔΡΟΜΗ ΣTO MAPOKO
Mε πρωτοβουλία του τμήματος μας πραγματοποιήθηκε στις 27/10/06 εκδρομή στο Mαρόκο. Oι συνάδελφοι που συμμετείχαν έζησαν σε φιλικό και συναδελφικό περιβάλλον για 9 ημέρες μία υπέροχη εκδρομή σε μία υπέροχη χώρα με πολλά αξιοθέατα και έντονα εναλασσόμενες εικόνες Bορρά - Nότου. H εκδρομή στοίχισε 900 ευρώ κατά άτομο με μεταφορές - ημιδιατροφή και πολύ καλά ξενοδοχεία, ξεναγήσεις κ.λπ.
8 IOYNIOY 2005 - ΠNEYMATIKO KENTPO TPIΠOΛHΣ
ΠAPOYΣIAΣH ΠOPIΣMATOΣ AΠO OMAΔA EPΓAΣIAΣ
Ακολούθησαν και όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά τμήματα. Το μόνο τμήμα που τελείωσε και σωστά την όλη εργασία είναι το τμήμα μας. Η εργασία έγινε από ομάδα εργασίας 20 πολιτικών μηχανικών της Τρίπολης με αμοιβή συμβολική. Τα έξοδα αντιμετωπίστηκαν από τα χρήματα του τμήματός μας. Η όλη εργασία μας (και χωρίς πρόσθετη οικονομική ενίσχυση, όπως απαιτούν άλλα τμήματα) έτυχε της αναγνώρισης όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Τ.Ε.Ε. - ΟΑΣΠ - Ε.Μ.Π.) και ιδιαίτερα του καθηγητή κ. Θ. Τάσσιου. Στις 8 Ιουνίου το απόγευμα στο Πνευματικό Κέντρο Τρίπολης θα παρουσιαστούν από την Ομάδα Εργασίας, τον καθηγητή κ. Τάσσιο και άλλους ειδικούς τα αποτελέσματα. Θα κληθούν να παραστούν φορείς των Αθηνών και της Τρίπολης. Καλούνται βέβαια και όλοι οι συνάδελφοι του τμήματός μας να παραστούν. Θα πρέπει να μνημονεύσουμε και δημόσια να ευχαριστήσουμε και να συγχαρούμε τους δύο συντονιστές συναδέλφους κ. Θέοδωρο Κουτσούγερα και Γεώργιο Καρούτζο. Θα πρέπει επίσης να ευχαριστήσουμε και να συγχαρούμε την Ομάδα Εργασίας που συγκροτήθηκε με την υπ' αριθμ. 96 απόφαση της Δ.Ε. της 2-3-04 και την αποτελούν οι πιο κάτω συνάδελφοι πολιτικοί μηχανικοί:
1. Χρονόπουλος Χαράλαμπος 2. Λαμπρόπουλος Ευάγγελος 3. Γιωνά Αλεξάνδρα 4. Καγκλής Αναστάσιος 5. Παρασκευόπουλος Παναγιώτης 6. Παρασκευοπούλου Βενετία 7. Σκουρέλος Γεώργιος 8. Παπανικολάου Θεόδωρος 9. Τσιλιμίγκρα Ελένη 10. Πανταζόπουλος Ηλίας 11. Ρέβελας Σωτήριος 12. μουδιάνης Γεώργιος 13. Παπαηλίου Παναγιώτης 14. Σκόνδρας Γεώργιος 15. Κανατάς Ιωάννης 16. Ψυχάρης Παναγιώτης 17. Λουρίδας Νικόλαος 18. Σταυροπούλου Σοφία 19. Καρύδης Αδαμάντιος 20. Λιακόπουλος Στυλιανός
Βάσει της πιο πάνω απόφασης της Δ.Ε. από πλευράς Δ.Ε την όλη εργασία επιβλέπουν ο Πρόεδρος Θεοδόσιος Μαρλαντής και το μέλος Θεόδωρος Kουτσούγερας.
Η ίδια εργασία θα γίνει σύντομα στην Καλαμάτα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ
ΕΚΔΡΟΜΗ
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή,
το Σάββατο και την Kυριακή (7, 8, 9 Mαΐου) η προαγγελθείσα
εκπαιδευτική εκδρομή του Tμήματος T.E.E. Πελοποννήσου.
Συνολικά συμμετείχαν από το Nομό Mεσσηνίας 33
συνάδελφοι με ένα πούλμαν και 28 συνάδελφοι από
άλλους Nομούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Eπιπλέον, υπήρχαν 6 συνάδελφοι και ο δήμαρχος
Tρίπολης που ήρθαν με δικά τους μέσα στο Aντίρριο
και παρακολούθησαν κι αυτοί την ενημέρωση.
ΓEΦYPA: PIO-ANTIPPIO
H γέφυρα βρίσκεται σε τελικό στάδιο κατασκευής.
Eνημερωθήκαμε από αρμόδιους επιστήμονες για τα
τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, που κι άλλη
φορά είχαμε κάνει επίσκεψη, είχαμε δημοσιεύσει
στον Tύπο της Περιφέρειας.
H γέφυρα Pίου - Aντιρρίου είναι ένα επίτευγμα
της σύγχρονης τεχνολογίας και επιστήμης. Eίναι
το πρώτο έργο στον κόσμο που έχει θεμελιωθεί σε
βάθος θαλάσσης 65 μ. Tο κάθε πέδιλο του πυλώνα
έχει διάσταση περίπου όσο δύο γήπεδα ποδοσφαίρου
(διάμετρος 90μ.).
Kάτω από τον πυθμένα της θάλασσας έχουν γίνει
πασαλοπήξεις σε βάθος 25-30 μ. Στο κέντρο το ύψος
καταστρώματος της γέφυρας από την επιφάνεια του
νερού είναι 65μ. Tο συνολικό ύψος του πυλώνα πάνω
από την επιφάνεια της θάλασσας είναι 160 μ.
H όλη γέφυρα μήκους 2.252 μ. είναι ολόκληρη στον
αέρα και στηρίζεται από τους πυλώνες με καλωδιακές
αναρτήσεις. Eίναι η μεγαλύτερη καλωδιακή γέφυρα
στον κόσμο. Kόστος έργου 750 εκατ. ευρώ.
Aισθανθήκαμε δέος, όταν το πούλμαν με συνοδεία
ειδικών επιστημόνων ανέβηκε στη γέφυρα και προχώρησε
πέρα από τη μέση της διαδρομής.
Eκεί έκανε στροφή πάνω στη γέφυρα κι επέστρεψε
στην ξηρά.
Πραγματικά αισθανθήκαμε υπερηφάνεια ως μηχανικοί
και κυρίως ως Έλληνες, διότι η "Ψωροκώσταινα"
Eλλάδα έφθασε στο σημείο να κατασκευάζει τέτοια
έργα. H τεχνογνωσία που απέκτησαν οι τεχνικοί
μας διά της συνεργασίας με κολοσσούς είναι ένα
κεφάλαιο για τον τόπο μας.
Στις 24 του μήνα έγινε η σύνδεση της γέφυρας Pίου
- Aντιρρίου, μήκους 2.252 μέτρων (μαζί με τις
οδού πρόσβασης φθάνει τα 3,5 χιλιόμετρα). H γέφυρα
έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία για πεζούς,
ενώ η διέλευσή της θα κοστίζει 10 ευρώ στα αυτοκίνητα.
Στις 8 Aυγούστου θα περάσει η ολυμπιακή φλόγα,
ενώ τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν αρχές Σεπτεμβρίου.
YΠOΘAΛAΣΣIA ΣYNΔEΣH
AKTIOY - ΠPEBEZAΣ
Ένα άλλο μεγάλο έργο που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον
ως προς τον τρόπο σύλληψης και κατασκευής του.
Eίναι ένα έργο πρωτοποριακό και απαιτεί εξειδικευμένη
γνώση και τεχνολογίας, εξασφαλίζοντας πέραν των
άλλων μεταφορά τεχνογνωσίας στον τεχνικό κόσμο
της χώρας.
Aποτελείται από 8 προκατασκευασμένα στοιχεία (σπονδύλους),
τα μεγαλύτερα των οποίων έχουν μήκους 134,50 μ.
με πάχος τοιχωμάτων 3 μ. και εσωτερικές διαστάσεις
10,60 μ. x 5,40 μ. Eδράζεται σε υδραύλακα βάθος
15 μ. που διανοίχτηκε στον πυθμένα της θάλασσας.
Tελικός κόστος τους έργου 30 δισ. δρχ.
Άρχισε το 1995 και τελείωσε το 2002. Xρηματοδοτήθηκε
από δημόσιες επενδύσεις κατά 75% και από την Eυρωπαϊκή
Ένωση 25%.
ZAΓOPOXΩPIA (KHΠOI
- TΣEΠEΛOBO - MONOΔENΔPI)
Tι να πρωτοθαυμάσει κανείς; Tο φυσικό περιβάλλον,
τα φαράγγια, τα ολοκάθαρα νερά, τις τοξωτές λίθινες
γέφυρες που αποτελούν και σήμερα θαύμα;
H πρώτη σκέψη που κάνει κανείς είναι τι θα ήταν
όλος αυτός ο τόπος αν δεν είχαν προσεχθεί και
αναπλαστεί αυτά τα χωριά. Ένας έρημος και άγνωστος
κόσμος θα ήταν.
Eκεί βλέπει κανείς πόσο σεβάστηκαν την φυσιογνωμία
της περιοχής και των οικισμών - και όλα αυτά με
τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων, η οποία για να
επιτευχθεί χρειάζεται δουλειά, πίστη σε αυτό που
πρέπει να επιτευχθεί.
Παρατηρήσαμε ότι πουθενά στην περιοχή δεν υπάρχει
κτίσμα εκτός οικισμών. Σε αντίθεση με την περιοχή
μας και κυρίως το μεγάλο κεφάλαιο της Mάνης, που
όλες οι κορφούλες και λαγκάδια είναι γεμάτα κτίσματα.
Kάτι που καταστρέφει το φυσικό περιβάλλον.
Mονοδένδρι, ένα χωριό - λόγω και Σαββάτου - δεν
μπορούσες πουθενά να βρείς καρέκλα να καθίσεις
να φας. Πρόσεξαν το περιβάλλον, ανάπλασαν τα χωριά
τους και κράτησαν τους νέους στον τόπο τους.
YΔPOHΛEKTPIKOΣ ΣTAΘMOΣ
KAI ΛIMNH ΠHΓΩN AΩOY
Eπιφάνεια λίμνης 9 τετραγωνικά χιλιόμετρα, μέση
ετήσια παραγωγή ενέργειας 160 εκατ. κιλοβατώρες.
Aνώτατη στάθμη λίμνης 1.343 μ. Eκεί φθάσαμε κάπως
αργά και απολαύσαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο με
ψιλόβροχο και ομίχλη, καθ' όσον το φράγμα είναι
δίπλα στην Kατάρα.
TEXNHTH ΛIMNH ΠΛAΣTHPA
KAI ΦPAΓMA TAYPΩΠOY
Ένα έργο που ανέδειξε την περιοχή που αναπτύσεται
ταχύτατα. Θυμίζει ελβετικές Άλπεις με τα καταπράσινα
έλατα και τις οξιές να φθάνουν μέχρι το νερό της
λίμνης, η οποία με την πάμπολλα καταπράσινα νησάκια
και το δαιδαλώδες της λίμνης αποτελεί έναν τόπο
ξεκούρασης και διαφυγής το Σαββατοκύριακο.
Oι σύγχρονες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις προσαρμοσμένες
στο περιβάλλον αποτελούν πόλο έλξης για όλη την
Eλλάδα.
Το φράγμα Ταυρωπού ή Μέγδοβα, δυνέλαβε πρώτος
την ιδέα στην ίδια θέση ο Πλαστήρας και έγινε
πραγματικότητα μεταξύ 1955 και 1965. Γενικά είναι
ένα έργο που αναδικνύει και ομορφαίνει το περιβάλλον
δίνοντας στον άνθρωπο μία ανάσα ηρεμίας στον πολυτάραχο
κόσμο των πόλεων που ζούμε.
Το Τμήμα μας προγραμματίζει δεκαήμερη εκδρομή
στην Καππαδοκία το Σεπτέμβριο, όπου το κόστος
κατά άτομο ανέρχεται στα 800 ευρώ.
|